Classification and ecology of mammals in Bukhara region
Main Article Content
Abstract
Mammals are a higher class of vertebrates. At the end of the Triassic,
the wild originated from reptile-synodonts. From one group of synodonts came many
bumps, and from another came cloacales. It is believed that many of the grains formed
during the Jurassic period, pantoterii, and from them modern sacks and companions.
This article discusses the classification and ecology of mammals.
Article Details
References
Tog’Ayeva M. B. Turli tuproqdagi fermentlarning faolliyati //Science and
Education. – 2022. – Т. 3. – №. 1. – С. 83-90.
Тоғаева М. Б. Бухоро вилоятининг ўртача шўрланган тупроқларининг
унумдорлигини оширишнинг усуллари //Science and Education. – 2022. – Т. 3. –
№. 1. – С. 91-97.
Тогаева М. Б., Каримова Л. Ф. Межпредметная интеграция на урοках
биοлοгии //Academy. – 2020. – №. 7 (58). – С. 50-51.
Каримова Л. Ф., Тагаева М. Б. РОЛЬ СОВРЕМЕННЫХ ЛЕКЦИЙ В
ОБЕСПЕЧЕНИИ ЭФФЕКТИВНОСТИ ОБУЧЕНИЯ //Вестник науки и
образования. – 2021. – №. 8-3 (111). – С. 68-70.
Bafoevna T. M., Abduvoksidovna A. N. Enzymes and their Significance
//EUROPEAN JOURNAL OF INNOVATION IN NONFORMAL EDUCATION. –
– Т. 2. – №. 1. – С. 355-356.
Tagayeva M. РОЛЬ ФЕРМЕНТОВ В БИОТЕХНОЛОГИИ //ЦЕНТР
НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu. uz). – 2020. – Т. 1. – №. 1.
Tagayeva M. ОСНОВНЫЕ ИСТОЧНИКИ ПОВЫШЕНИЯ
ПРОДУКТИВНОСТИ ПОЧВ СРЕДНЕЙ СОЛЕНОЙ ГРАЗИНЫ БУХАРСКОЙ
ОБЛАСТИ //ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu. uz). – 2020. – Т. 1. – №.
Tagayeva M. РОЛЬ СОВРЕМЕННЫХ ЛЕКЦИЙ В ОБЕСПЕЧЕНИИ
ЭФФЕКТИВНОСТИ ОБУЧЕНИЯ //ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu.
uz). – 2020. – Т. 1. – №. 1.
Tagayeva M. БИОЛОГИЧЕСКАЯ АКТИВНОСТЬ ОРОШАЕМЫХ
ЛУГОВО-АЛЛЮВИАЛЬНЫХ ПОЧВ В ЗАВИСИМОСТИ ОТ СТЕПЕНИ
ЗАСОЛЕННОСТИ //ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu. uz). – 2020. –
Т. 2. – №. 2.
Tagayeva M. Пропаганда использования и посадки лекарственных
растений среди населения //ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu. uz). –
– Т. 2. – №. 2.
Tagayeva M. МЕЖПРЕДМЕТНАЯ ИНТЕГРАЦИЯ НА УРΟКАХ
БИΟЛΟГИИ //ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu. uz). – 2020. – Т. 1. –
№. 1.
Tog’Ayeva M. B. Turli tuproqdagi fermentlarning faolliyati //Science and
Education. – 2022. – Т. 3. – №. 1. – С. 83-90.
Tog’Ayeva M. B. Turli tuproqdagi fermentlarning faolliyati //Science and
Education. – 2022. – Т. 3. – №. 1. – С. 83-90.
Tog’Ayeva M. B. Turli tuproqdagi fermentlarning faolliyati //Science and
Education. – 2022. – Т. 3. – №. 1. – С. 83-90.
Тоғаева М. Б. Бухоро вилоятининг ўртача шўрланган тупроқларининг
унумдорлигини оширишнинг усуллари //Science and Education. – 2022. – Т. 3. –
№. 1. – С. 91-97.
Тогаева М. Б., Каримова Л. Ф. Межпредметная интеграция на урοках
биοлοгии //Academy. – 2020. – №. 7 (58). – С. 50-51.
Каримова Л. Ф., Тагаева М. Б. РОЛЬ СОВРЕМЕННЫХ ЛЕКЦИЙ В
ОБЕСПЕЧЕНИИ ЭФФЕКТИВНОСТИ ОБУЧЕНИЯ //Вестник науки и
образования. – 2021. – №. 8-3 (111). – С. 68-70.
Bafoevna T. M., Abduvoksidovna A. N. Enzymes and their Significance
//EUROPEAN JOURNAL OF INNOVATION IN NONFORMAL EDUCATION. –
– Т. 2. – №. 1. – С. 355-356.
Tagayeva M. РОЛЬ ФЕРМЕНТОВ В БИОТЕХНОЛОГИИ //ЦЕНТР
НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu. uz). – 2020. – Т. 1. – №. 1.
Tagayeva M. ОСНОВНЫЕ ИСТОЧНИКИ ПОВЫШЕНИЯ
ПРОДУКТИВНОСТИ ПОЧВ СРЕДНЕЙ СОЛЕНОЙ ГРАЗИНЫ БУХАРСКОЙ
ОБЛАСТИ //ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu. uz). – 2020. – Т. 1. – №.
Tagayeva M. РОЛЬ СОВРЕМЕННЫХ ЛЕКЦИЙ В ОБЕСПЕЧЕНИИ
ЭФФЕКТИВНОСТИ ОБУЧЕНИЯ //ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu.
uz). – 2020. – Т. 1. – №. 1.
Tagayeva M. БИОЛОГИЧЕСКАЯ АКТИВНОСТЬ ОРОШАЕМЫХ
ЛУГОВО-АЛЛЮВИАЛЬНЫХ ПОЧВ В ЗАВИСИМОСТИ ОТ СТЕПЕНИ
ЗАСОЛЕННОСТИ //ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu. uz). – 2020. –
Т. 2. – №. 2.
Tagayeva M. Пропаганда использования и посадки лекарственных
растений среди населения //ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu. uz). –
– Т. 2. – №. 2.
Tagayeva M. МЕЖПРЕДМЕТНАЯ ИНТЕГРАЦИЯ НА УРΟКАХ
БИΟЛΟГИИ //ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu. uz). – 2020. – Т. 1. –
№. 1.
Tog’Ayeva M. B. Turli tuproqdagi fermentlarning faolliyati //Science and
Education. – 2022. – Т. 3. – №. 1. – С. 83-90.
Tog’Ayeva M. B. Turli tuproqdagi fermentlarning faolliyati //Science and
Education. – 2022. – Т. 3. – №. 1. – С. 83-90.