CURRENT AND PROSPECTIVE DIRECTIONS OF DEVELOPMENT OF PSYCHOLOGICAL SERVICE IN THE EDUCATION SYSTEM
Main Article Content
Abstract
the article covers the scientific, practical and theoretical aspects of the
concepts of improving psychological service in Uzbekistan. It also reveals co-
social and psychological aspects of the development of psychological services, the provision of psychological
aid in the education system.
Article Details
References
Дубровина И.В. и др. Рабочая книга школьного психолога. ‒ М.: Просвещение, 1991. – 303 с.
Козлов В.В. Истоки осознания: теория и практика интегративных психотехнологий. – М.:
Междунар. акад. психолог. наук, 1995. – 304 с.
Баротов Ш.Р. Социально-психологические и научно-практические основы создания психологической службы в Узбекистане. Автореф. Докт.дисс. ‒ Тошкент: 1998. – 28 с.
Баротов Ш.Р. Из опыта внедрения концепции психологической службы в Узбекистане. №
2020. “Psixologiya” научный журнал. - С. 6-14.
Баротов Ш.Р. А role of social intellekt and social competence in professional development of a
teacher in the intense training system// European Journal of Research and Reflection in Educational
Sciences Volume 3 Number 4, 2015 ISSN 2056-5852. P.- 43 – 48
Баротов Ш.Р. Психологик хизмат: Магистрлар учун дарслик. – Т.: “Наврўз” нашриёти, 2018. –
б.
Усманова М.Н., А.М. Назаров. Психологическая служба. Учебное пособие для студентов по
направлению “Дошкольное образование”.- Бухара: Durdona, 2019.