SYMBOL AND SYMBOLISM, ITS ILLUMINATION IN YESENIN‟S “THE DROPS”

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Aziza Yunusova

Аннотация

Обсуждению теории символов и символизма в литературе будет посвящена следующая статья. В качестве примера будет использована эпическая поэма «Капли». В обзоре литературы будут представлены идеи и концепции ученых, ранее занимавшихся символизмом. Здесь мы обсудим три различных типа символики, каждый из которых имеет свои особенности. В основном легендарный поэт России Есенин использует скорее эмоционально-романтическую символику, чем религиозную. Даже в этом стихотворении мы увидим несколько символизмов, которые показаны и ориентированы на эмоциональные характеристики.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Как цитировать
Yunusova, A. (2024). SYMBOL AND SYMBOLISM, ITS ILLUMINATION IN YESENIN‟S “THE DROPS”. Центр Научных Публикаций (buxdu.Uz), 51(51). извлечено от https://journal.buxdu.uz/index.php/journals_buxdu/article/view/12710
Раздел
Статьи buxdu.uz

Библиографические ссылки

Jenita Elizabeth George.Symbolism In Dan Brown‘s The Da Vinci Code. - Guest Lecturer St. Marys College, Manarcaud,2022.

Jennifer Betts. Examples of Symbolism in Literature. - Saginaw Valley State University, Michigan,2021.

Suzanne Abdul-hady Kadhim. Symbolism in literature. - University of Kufa, Iraq,2022.

Charles Chadwick. The theory of symbolism. -Third Avenue, New York,1971.

Anton Yakovlev. Five poems by Sergei Yesenin. - Russia, Moscow, 2021.

Maria Panarina. The symbolism of color in the poetry of S.Yesenin.- Krasnodar, 2017.

Akopov, Sergei. The Concept of Russian Europeans. -Russia,2019.

https://ruverses.com/sergey-esenin/the-drops/

https://lit.ukrtvory.ru/analiz-stixotvoreniya-esenina-kapli/

https://naukarus.com/simvolika-chyornogo-tsveta-v-russkom-yazyke.

YUNUSOVA, A., & NIGINA, A. (2017). GET YOUR STUDENTS SPEAK UP.

Yunusova, A. PEER EVALUATION IN PROCESS WRITING. ЎЗБЕКИСТОН РЕСПУБЛИКАСИ ОЛИЙ ВА ЎРТА МАХСУС ТАЪЛИМ ВАЗИРЛИГИ БУХОРО ДАВЛАТ УНИВЕРСИТЕТИ ИНГЛИЗ ТИЛШУНОСЛИГИ КАФЕДРАСИ ТИЛШУНОС ОЛИМА МУҲАББАТ АБДУЛЛАЕВА–, 218..

Yunusova, A. (2023). STRATEGIES FOR TEACHING IN MIXED ABILITY CLASSES. ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu.Uz), 30(30). извлечено от http://journal.buxdu.uz/index.php/journals_buxdu/article/view/9173.

Yunusova, A. (2023). COHERENCE AND COHESION IN ESSAY WRITING. ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu.Uz), 30(30). извлечено от

http://journal.buxdu.uz/index.php/journals_buxdu/article/view/9180.

Yunusova, A. (2023). ABOUT LINGUISTIC UNITS IN BILINGUAL SPEECH. ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu.Uz), 30(30). извлечено от

http://journal.buxdu.uz/index.php/journals_buxdu/article/view/9171.

Yunusova, A. (2023). Thinking, reading and writing critically. ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu.Uz), 29(29). извлечено от

http://journal.buxdu.uz/index.php/journals_buxdu/article/view/8979.

Mazgutova, D., Brunfaut, T., Muradkasimova, K., Khodjieva, R., Qobilova, G., & Yunusova, A. (2022). Evaluating co-production as a guiding philosophy for EAP teacher training course development. Journal of English for Academic Purposes, 57, 101098.

Yunusova A.A., Abdullayeva N. VISUAL AIDS FOR EFFECTIVE LECTURING // Теория и практика современной науки. 2018. №5 (35). URL:

https://cyberleninka.ru/article/n/visual-aids-for-effective-lecturing (дата обращения: 05.02.2024).

Askarovich, H. A. (2021). EXPRESSION OF CONNOTATIVE MEANING IN GRAPHIC MEANS. International Engineering Journal For Research & Development, 6 (TITFL), 91–94.

Haydarov Anvar Askarovich, & Saidova zulfizar Khudoyberdiyevna. (2021). EMOTIONAL CONCEPTS IN ENGLISH AND RUSSIAN PHRASEOLOGY. Conferencious Online, 33–37. Retrieved from https://conferencious.com/index.php/conferences/article/view/55.

Askarovich, H. A. (2022). SOME COMMENTS ON THE STYLISTIC REPETITION. JournalNX-A Multidisciplinary Peer Reviewed Journal, 8 (1), 87–91.

Haydarov, A. (2020). Methodological features of graphic tools. Middle European Scientific Bulletin, 5.

Haydarov, A., & Jo‘raqulova, G. (2012). Frazeologik iboralar tarjimasi xususida. Tilning leksik-semnatik va qiyosiy tipologik izlanishlar: sinxroniya, dioxroniya materiallari to‘plami. T.: Muharrir, 10-13.

Haydarov, A. (2020). Methodological features of graphic tools. Middle European Scientific Bulletin, 5.

Haydarov, A. A. (2023). RHYME AS A PHONETIC STYLISTIC DEVICE. Finland International Scientific Journal of Education, Social Science & Humanities, 11(2), 419-422.

Askarovich, H. A., & Nilufar, R. (2023). DENOTATIVE AND CONNOTATIVE MEANINGS IN WORD SEMANTICS. Finland International Scientific

Journal of Education, Social Science & Humanities, 11(2), 393-399.

Askarovich, H. A. (2021). EXPRESSION OF CONNOTATIVE MEANING IN GRAPHIC MEANS. International Engineering Journal For Research & Development, 6, 91- 94.

Askarovich, H. A. (2023). THE PROBLEM OF THE STUDY OF ANTHROPONYMS. Finland International Scientific Journal of Education, Social Science & Humanities, 11(3), 868-870.

Расулов, З. И. (2010). Принцип материале английского языка 94. Rasulov, ZI The problem of language economy from the perspective of language evolution.

Izomovich, R. Z., & Fazliddinovna, U. D. (2022). Influence of orthography in teaching english and second language acquisition. Thematics Journal of Applied Sciences, 6(1). https://thematicsjournals.in/index.php/tjas/article/view/988. 31. Umurova, X. Semantic Properties of the Terms of Wedding Ceremony Used in Bukhara Dialect. JournalNX, 6 (09), 58-62.

Umurova, K. (2022). Linguacultural Features of Weddings In Uzbekistan And United Kingdom. Центр научных публикаций (buxdu. uz), 26(26)