Competence Approach in the Formation of Organizational and Pedagogical Competence of Future Teachers of Informatics

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Sodiqjon Muxlisov

Аннотация

The article considers the general content of the process of formation of the organizational and pedagogical competence of future teachers of informatics. Analyzing the issues of
identifying and existing theoretical and methodological approaches to the training of future specialists. Actively discussed the problem of preparing a future teacher from the standpoint of various approaches.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Как цитировать
Muxlisov, S. (2022). Competence Approach in the Formation of Organizational and Pedagogical Competence of Future Teachers of Informatics. Центр Научных Публикаций (buxdu.Uz), 26(26). извлечено от https://journal.buxdu.uz/index.php/journals_buxdu/article/view/8488
Раздел
Статьи buxdu.uz

Библиографические ссылки

Муслимов Н.А. Касб таълими ўқитувчисини касбий шакллантиришнинг тазарий-методик асослари: Дис. ... д-ра пед. наук. – Тошкент, 2007. – 315 б.

Махмудов А.Х. Совершенствование дидактического обеспечения компетентностной подготовки будущих магистров: Дис. ... д-ра пед. наук (DSc). – Ташкент, 2017. – 226 с.

Қўйсинов О.А., Муслимов Н.А., Абдуллаева Қ.М., Гаипова Н.С., Сайфуров Д.М., Уразова М.Б. Бўлажак касб таълими ўқитувчиларининг касбий компетентлигини шакллантириш технологияси: Ўзбекистон Республикаси интеллектуал мулк агентлиги гувоҳномаси № ДГУ

2014 йил 18 декабрь

Ходжаев Б.Х. Умумтаълим мактаби ўқувчиларида тарихий тафаккурни модернизациялашган дидактик таъминот воситасида ривожлантириш: Пед. фан. д-ри … Дис. – Т., 2016. – 314 б.

Базелюк В.В. Конфликтологическая подготовка будущего учителя в педагогическом вузе (методология, теория, практика): Дис. ... д-ра пед. наук. – Челябинск: ЧГПУ, 2005. – 402 с.

Байденко В.И. Компетентностный подход к проектированию государственных образовательных стандартов высшего профессионального образования (методологические и методические вопросы): Методическое пособие. – М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2005. – 114 с