ЛИНГВИСТИЧЕСКАЯ ХАРАКТЕРИСТИКА РАБОТ ПО ЛИЧНОСТНОМУ РАЗВИТИЮ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Аннотация
В данной статье рассматриваются лингвистические особенности книг по саморазвитию. Анализируются
классификация тематических типов таких произведений, факторы, определяющие уровень достоверности текста
произведения и их языковые особенности.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Библиографические ссылки
Bergsma, A. (2008). Do self-help books help? Journal of Happiness Studies, 9(3), 341-360.
Coyle, K., & Grodin, D. (1993). Self-help books and the construction of reading: Readers and reading in textual
representation. Text & Performance Quarterly, 13(1), 61.
Cumming, A. (2013). Multiple dimensions of academic language and literacy development. Language Learning, 63, 130-
doi: 10.1111/j.1467-9922.2012.00741.x
Dafouz-Milne, E. (2008). The pragmatic role of textual and interpersonal metadiscourse markers in the construction and
attainment of persuasion: A cross-linguistic study of newspaper discourse. Journal of Pragmatics, 40(1), 95-113.
Dolby, S. K. (2005). Self-help books: Why Americans keep reading them. Illinois: University of Illinois Press.
Hyland, K. (1994). Hedging in academic writing and EAF textbooks. English for Specific Purposes, 13(3), 239-256. doi:
http://dx.doi.org/10.1016/0889-4906(94)90004-3
Koay, D. L. (2015). Self-improvement books: A genre analysis.
Stine, J. M. (1997). Writing successful self-help and how-to books. New York: John Wiley & Sons, Inc.
Virtanen, T., & Halmari, H. (2005). Persuasion across genres: Emerging perspectives. In H. Halmari & T. Virtanen (Eds.),
Persuasion across genres: A linguistic approach (pp. 3-24). Amsterdam: John Benjamins.