Аннотация Число π и история его изучения The number π and the history of its study
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Аннотация
The article details the number π, including the date of counting, from the two digits after the comma to the billionth digit. There is a series of studies by scientists on this subject. Archimedes introduced the concept of numbers and studied its connection with the number π. Estimates are given for the ratio of the diameter of a circle to the sides of a regular 6-angled line drawn on it. Here are some suggestions on how to look or get an appointment for math analysis. In the calculation of the post-comma numbers of the number π, opinions were expressed about the beliefs in the use of calculators and computers.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Библиографические ссылки
Жуков А.В. О числе
. Издательство Московского центра непрерывного математического
образования. -Москва, 2002 г.
Бобоева М.Н. Проблемная образовательная технология в изучении систем линейных
уравнений с многими неизвестными // Наука, техника и образование. 73:9 (2020), с. 48-51.
Rasulov T.H., Rasulov X.R. Oʻzgarishi chegaralangan funksiyalar boʻlimini oʻqitishga doir metodik
tavsiyalar // Scientific progress, 2:1, (2021), р.559-567.
Расулов Х.Р., Раупова М.Х. Роль математики в биологических науках //Проблемы педагогики,
:2 (2021), с. 7-10.
Ахмедов О.С. Метод “Диаграммы венна” на уроках математики // Наука, техника и
образование, 72:8 (2020), с.40-43.
Rasulov X.R., Yaxshiyeva F.Y. Ikki jinsli populyatsiyaning dinamikasi haqida // Scientific progress,
:1 (2021), р. 665-672.
Бобокулова С.Б., Бобоева М.Н. Использование игровых элементов при введении первичных
понятий математики // Вестник науки и образования. 99:21-2 (2020), c. 85-88.
Расулов Х.Р., Раупова М.Х. Математические модели и законы в биологии // Scientific progress,
:2, (2021), р.870-879.
Boboeva M.N., Rasulov T.H. The method of using problematic equation in teaching theory of matrix
to students // Academy. 55:4 (2020), p. 68-71.
Расулов Х.Р., Рашидов А.Ш. Организация практического занятия на основе инновационных
технологий на уроках математики // Наука, техника и образование, 72:8 (2020) с.29-32.
Рашидов А.Ш. Интерактивные методы при изучении темы Определенный интеграл и его
приложения // Научные исследования, 34:3, (2020), с. 21-24.
Mardanova F.Y., Rasulov T.H. Advantages and disadvantages of the method of working in small
group in teaching higher mathematics // Academy, 55:4 (2020), p. 65-68.
Курбонов Г.Г. Преимущества компьютерных образовательных технологий в обучении теме
скалярного произведения векторов // Вестник науки и образования. 94:2-2 (2020), c. 33-36.
Bahronov B.I. Funksiyaning uzluksizligi va tekis uzluksizligi mavzusini oʻqitishga doir ba’zi
metodik tavsiyalar // Scientific progress, 2:1 (2021). 1355-1363 б.
Умарова У.У. Использование педагогических технологий в дистанционном обучении moodle
// Проблемы педагогики, № 51:6 (2020), с. 31-34.