АКТУАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ НЕЙРОЛИНГВИСТИЧЕСКОГО ПОДХОДА В ОБУЧЕНИИ РОДНОМУ ЯЗЫКУ НАЧАЛЬНОГО КЛАССА
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Аннотация
В данной статье представлены актуальные вопросы преподавания родного языка, метод обучения на основе нейролингвистического подхода, возможности разработки учебных задач с родного языка на основе нейролингвистического подхода, особенности использования передового опыта в учебном процессе.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Библиографические ссылки
Kaplan, David, Gloria Waters, David Kennedy, Nathanial Alpert, Nikos Makris, Gail De,
Jennifer Michael, and Amanda Reddy. 2007. Learning syntactic processing in aphasia II:
Neurological aspects. Brain and Language 101, 151-177.
Gardner, Howard. 1975. The Disrupted Consciousness: Man After Brain Injury. Vintage
books.
Analyzing Aphasic Speech and Communication, in Psycholinguistics: An Introduction and
Applications. Plural publishers.
Tog'ayeva, U. (2020). IMPROVING THE MODULE" MOTHER TONGUE TEACHING METHOD" IN PROJECT EDUCATIONAL INSTRUCTIONS. ЦЕНТР НАУЧНЫХ
ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu. uz), 2(2).
Tog'ayeva, U. (2020). SCIENTIFIC-THEORETICAL BASES OF USE OF
PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES IN TEACHING METHODS OF MOTHER
TONGUE. ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu. uz), 2(2).
Tog'ayeva, U. (2021). “ONA TILI OʻQITISH METODIKASI” MODULINI OʻQITISHDA
AXBOROT KOMMUNIKATSIYA TEXNOLOGIYALARIDAN
FOYDALANISH. ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu. uz), 1(1).
Tog'ayeva, U. (2021). Роль проектного обучения в совершенствовании модуля
методики обучения родному языку. ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu.
uz), 8(8).
Tog‟Ayeva, U. S. Q. (2021). ONA TILI O‟QITISH METODIKASI MODULINI
TAKOMILLASHTIRISHDA LOYIHAVIY TA‟LIMDAN FOYDALANISH. Scientific
progress, 2(7), 1022-1026.
Tog'ayeva, U. (2021). ЗНАЧЕНИЕ ПРОЕКТНОГО ОБРАЗОВАНИЯ В
СОВЕРШЕНСТВОВАНИИ МОДУЛЯ МЕТОДОЛОГИИ ОБУЧЕНИЯ РОДНОМУ
ЯЗЫКУ. ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu. uz), 8(8).
Sidikova, S. D. (2021). Theoretical and didactic principles of distance learning. Academicia:
an international multidisciplinary research journal, 11(1), 541-548.
Shavkatovna, S. D. (2021). OLIYGOHLARDA MASOFAVIY TA‟LIMDAN
FOYDALANISH IMKONIYATLARI. In Научно-практическая конференция.
Sidiqova, D. (2021). ФОРМИРОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ
КОМПЕТЕНТНОСТИ СТУДЕНТОВ В КОНТЕКСТЕ ДИСТАНЦИОННОГО
ОБРАЗОВАНИЯ. ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (buxdu. uz), 6(6).
Jobirovich, Y. M. (2023). EXPRESSION OF DIDACTIC GAMES IN PRIMARY
EDUCATION THROUGH DIGITAL TECHNOLOGIES. Horizon: Journal of Humanity
and Artificial Intelligence, 2(5), 93-97.
Yunus, Y., & Yarashov, M. (2023). Effectiveness of experimental work aimed at forming
general labor skills in students based on gender equality and differences. In E3S Web of
Conferences (Vol. 420, p. 06011). EDP Sciences.
Hamroyev, A. R. (2021). Designing students' creative activity in primary school mother
tongue education as a methodological problem. Middle European Scientific Bulletin, 11.
Khamroev, A. (2021). Quality and effectiveness for design of learning outcomes in the
language teaching. ACADEMICIA: AN INTERNATIONAL MULTIDISCIPLINARY
RESEARCH JOURNAL, 11(1), 549-558.
Himoyeva, S. J. (2020). UMUMUMIY O „RTA TA‟LIM MAKTABLARI O
„QUVCHILARINING YOZMA NUTQINI INSHO YOZISH ORQALI RIVOJLANTIRISH
USULLARI. Студенческий вестник, (19-12), 99-100.
Hamroyev, A. R., & Himoyeva, S. J. (2023). TECHNOLOGY OF CREATING
EDUCATIONAL TASKS. Horizon: Journal of Humanity and Artificial Intelligence, 2(5),
-83.
Himoyeva, S. (2023). ONA TILI VA O „QISH SAVODXONLIGI DARSLARIDA O
„QUVCHILARNING O „QUV-BILUV KO „NIKMALARNI SAVOL-JAVOB TARZIDA
AMALGA RIVOJLANTIRISH. Science and innovation in the education system, 2(9), 44-47.